B2B Nedir? B2B Stratejileri, Yönetimi ve SAP B2B Stratejisi

02.08.2024

B2B, işletmeden işletmeye pazarlama anlamına gelir ve firmalar arasında yapılan pazarlama çeşididir. Bir firmanın diğer firmalara ürün veya hizmet satışını hedeflemektedir. Bu hedefleme sonucunda daha uzun ticaret döngüleri ve yüksek satış tutarları amaçlanmaktadır. Bu modelde bulunan ürünler genel olarak teknik, yüksek tutarlı ve özelleştirilmiş olabilir. Örnek vermek gerekirse; bir yazılım firmasının bir diğer işletmenin süreçlerini kolaylaştırmak için yazılım desteği vermesi B2B satış modelidir. 

B2B Stratejileri Nelerdir? 

B2B pazarlama stratejileri, işletmelere hizmet veya ürün satmak isteyen firmalar için hazırlanmıştır. Bu stratejiler ile hedefiniz olan firmalara azimli ve uzun süreli çalışma ile ulaşmanız mümkündür. B2B pazarlama stratejileri şu şekildedir: 

1)B2B İçerik Pazarlaması 

B2B içerik stratejileri ile işletmelere doğrudan ulaşabilir, marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. Bunun için seo uyumlu bir web sitenizin olması gerekir. Web sitenizi optimize ettikten sonra rakip analizi yapmalısınız. Rakiplerinizin B2B müşterilerine nasıl ulaştığını keşfedip stratejiler geliştirin. 

Hedef kitlenizin bilgi ihtiyaçlarını ve yaşadıklarını sorunları tespit edip kaliteli içerikler üretin. Bu içerikler, B2B alanında bulunan kişilere yönelik olmalıdır. Bu kişiler, içerikler aracılığı ile markanızı tanıyacak ve gerektiğinde talepler de bulunabilir.  

2)B2B Seo Stratejisi 

B2B pazarlama stratejileri arasında en fazla kullanılan yöntem blog ve sosyal medya içerikleri üretmektedir. Bu içerikler ile birlikte firmaların mevcut problemleri göz önüne alınır ve çözüm hedeflenir. Örneğin, hedef firmalara ulaşmak isteyen bir işletme o sektöre yönelik sorunları tespit etmeli ve çözümleri üretmelidir. 

3)B2B E-Posta Pazarlaması  

İlgili sektörlere yönelik mail adreslerini ilgili işletmelerin web sitelerinden not edin. Daha sonra firmanızı ve hizmetlerini tanımlayan bir mail yazın. Mailin sonuna doğru firmalara özel çözümler üreterek dikkatini çekin. Sektörde birçok firma, varlığınızdan haberdar olmayabilir. Bu nedenle de mail marketing oldukça etkili bir yöntemdir. 

4)Sektördeki Firmalar İle İşbirliği Yapmak 

Sektörünüzde faaliyet gösteren diğer firmalar ile işbirliği yaparak kendinizi tanıtabilirsiniz. Ortak çözümler sunduğunuz firmalar ile bağlantı kurarak bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. 

5)Network Marketing Faaliyetleri 

Diğer işletmelerde etkin rol oynayan kişiler ile doğrudan ilişkiler kurmak, firma ile ticaret yapma olasılığını arttırmaktadır. Network elde edebilmek için sektörel konferans, etkinlik ve toplantılara katılın. Kişiler ile bağlantı kurun ve kartvizitinizi mutlaka verin.  

6)Potansiyel Müşterilerinize Ücretsiz Eğitimler Verin 

Potansiyel müşterilerinize ücretsiz seminerler ve eğitimler vererek bu işte ne kadar uzman olduğunuzu gösterin. Kişilere kendini değerli hissettirerek bağlantı kurmayı deneyin. Kurabileceğiniz etkileşim sonrasında işletmelere özel teklifler oluşturun. 

7)Linkedin’i Etkin Bir Şekilde kullanın 

LinkedIn, profesyonellerin ve işletmelerin bulunduğu bir sosyal medya platformudur. Bu sosyal medya platformu üzerinden firmaları keşfedebilir ve bağlantılar kurabilirsiniz. Aynı zamanda firmalarda aktif görev alan kişileri tespit edebilir ve bağlantı talebi gönderebilirsiniz. Kişiler, bağlantınızı kabul ettikten sonra Linkedin üzerinden mail marketing yapabilirsiniz. B2B sosyal medya stratejileri kapsamında en iyi platform Linkedin'dir.

SAP S/4Hana’da B2B Satış Yönetimi

SAP SD modülü, işletmelerin büyük hacimli satışlarını daha verimli ve düzenli bir şekilde yönetmelerine olanak tanır. Bu modül, B2B satış sürecini, müşteri siparişlerinin alınmasından envanter yönetimi, fiyatlandırma, sevkiyat ve faturalamaya kadar tüm adımlarını SAP S/4Hana içinde yönetir.

SAP S/4Hana, kurumların B2B satış stratejilerini destekleyerek işletmelere rekabet avantajı sağlar. Tedarik zinciri yönetimi, satış, finans ve müşteri ilişkileri gibi tüm kritik iş süreçlerini entegre bir ERP yapısı içinde bir araya getirir. Bu entegrasyon, işletmelerin tedarik zinciri ve lojistik operasyonlarını daha etkin bir şekilde yönetmesine olanak tanır. Gerçek zamanlı veri analizi sayesinde, işletmeler stok seviyelerini, sipariş durumlarını ve müşteri taleplerini anında izleyebilir. Bu, B2B müşterilere daha hızlı ve doğru hizmet sunmayı mümkün kılar.

Ayrıca, satış ekipleri için müşteri verilerini tek bir platformda toplamak, müşteri davranışlarını analiz etmeyi ve kişiselleştirilmiş satış stratejileri geliştirmeyi kolaylaştırır. SAP S/4Hana, NonSAP B2B sistemlere entegrasyon sağlayarak, gerçek zamanlı veri entegrasyonu ile müşteri taleplerini anında izleyebilir ve sipariş yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirebilir.

B2B ve B2C’nin Farkları Nelerdir? 

En belirgin fark olarak; B2B modeli işletmeden işletmeye modeli ile faaliyet gösterirken B2C modelinde ise bireyseller hedeflenir. Her modelde farklı pazarlama stratejileri kullanılarak hedef kitleye ulaşılmaya çalışılır. 

  • Bu hizmet türünde işletmeler hedeflenirken B2C modelinde bireysel kullanıcılar hedeflenmektedir. 
  • B2B modelinde yüksek tutarlar ve uzun süreli çalışma hedeflenirken B2C modelinde daha düşük tutarlar ve satış miktarının fazlalığı hedeflenmektedir. 
  • B2B ürünleri karmaşık ve teknik bir yapıdayken B2C modelindeki ürünler daha basit yapıdadır. 
  • İşletmeden işletmeye pazarlama modelinde firmalara göre fiyatlandırma değişirken işletmeden bireysele pazarlama modelinde fiyat tüm bireyseller için aynıdır. 

LinkedIn'de B2B Pazarlama Nasıl Yapılır? 

Günümüzde firmaların ve üst düzey yöneticilerin bulunduğu sosyal medya platformu Linkedin’dir. Bu platformda insanlar, işleri çerçevesinde faaliyetler sürdürür. Bu insanlara ulaşabilmek ve pazarlama faaliyetleri sürdürmek için aşağıdaki adımları uygulayın: 

  1. İlk olarak hesabınızı ‘‘Herkese açık’’ duruma getirin. İnsanların sizi görebilmesi için hesabınızın açık olması gereklidir. 
  2. Hedef kitleniz ve hedef sektörünüz kapsamında LinkedIn arama bölümünde isim ve firma aramaları yapın. 
  3. Aramaları yaptıktan sonra eklemeleri yapın. Dilerseniz, bağlantı isteği gönderirken davet yazısı yazabilirsiniz. 
  4. Hedef kitleniz ile bağlantı kurmaya başladıktan sonra düzenli olarak paylaşımlar yapın ve firmalara bilgilendirme mesajları gönderin. Buna ek olarak firmalarda üst düzey yöneticilere de mesaj gönderebilirsiniz. 
  5. Bu şekilde Linkedin’de B2B pazarlama faaliyeti yapabilir, firmaların sizi fark etmesini sağlayabilirsiniz. 

B2B E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılır? 

B2B pazarlamada e-posta pazarlaması yapmak için ilk olarak hizmet veya ürün satacağınız firmaların e-posta adreslerinden oluşan bir liste yapmanız gerekir. Hedef kitleniz veya firmalarınız çerçevesinde Google'da aramalar yapın ve sitelerin iletişim bölümlerinden e-posta toplamaya başlayın. Topladığınız e-postaları bir liste şekline getirin ve pazarlama faaliyetlerine başlayın. Her firma için farklı bir mail pazarlama metni oluşturabilirsiniz.

B2B E-posta Pazarlama Kampanyaları İçin En İyi Uygulamalar 

B2B mail pazarlaması için kullanabileceğiniz uygulamalar şu şekilde listelenmiştir:

Uygulama Adı

Ücretli mi Ücretsiz mi?

Program Özeti

HubSpot

Ücretli

Tümleşik pazarlama otomasyonu

Mailchimp

Ücretsiz/Ücretli

Kullanımı kolay, popüler araç

ActiveCampaign

Ücretli

Gelişmiş segmentasyon

SendinBlue

Ücretsiz/Ücretli

Çok kanallı pazarlama

GetResponse

Ücretli

Hepsi bir arada platform

Constant Contact

Ücretli

Kullanıcı dostu arayüz

Drip

Ücretli

E-ticaret için optimize

Campaign Monitor

Ücretli

Gelişmiş tasarım araçları

ConvertKit

Ücretli

İçerik üreticilerine özel

AWeber

Ücretli

Basit ve etkili

Benchmark Email

Ücretsiz/Ücretli

Gelişmiş raporlama

Moosend

Ücretsiz/Ücretli

Otomasyon ve kişiselleştirme

Zoho Campaigns

Ücretli

CRM entegrasyonu

MailerLite

Ücretsiz/Ücretli

Minimalist ve etkili

SendPulse

Ücretsiz/Ücretli

Çok kanallı iletişim